Alla inlägg under oktober 2008

Av sofia - 15 oktober 2008 15:22

Guuud villken lång dag, jag bara längtar till jag får gå o krypa ner i min gosiga säng, där jag har ett skit stort dun täcke 240x250 och tolv kuddar inte undra på att man längtar. Imorse snooza jag nog tre gr innan jag kom upp. Kanske ska skaffa sig en obekväm säng med en kudde.... hmm


De tre låtrna som jag gillar och faktiskt spelar är:

Billy Ray Cyrus - Dont break my heart

Carlene Carter - Every little thing

Mr Big - Hold on little girl


Alla tre påminner mig om när jag va yngre och den roligaste tiden hittils, högstadiet haha. Alla dessa låtar spelades när jag va liten av min riktiga pappa me såklart.


Billy Ray Cyrus spelades mycket av Jan och Petra när jag gick i 8an, på deras fester samt till vardags, de e mycet minne till den låten, Jag och Johanna  umgicks var dag då <3 Låten e lite små cool är även med i ett avsnitt av South Park (som för övrigt oxå e ganska bra)


Carlene Carter är Carros favorit låt just nu hon blir verkligen party när den kommer haha, har tagit hem den till henne nu så om ni ser någon som dansar o sjunger på gatan så e de troligtvis hon ;) Tro inte de finns någon som inte har hört denna den e lite kult


Mr Bigs låt e oxå en svin gammal låt riktigt bra den med, kollar man på music videon så skiljer den sig ganska mykket från nutid men denna är oxå kult och var med mig hela 8an 9an än idag spelar jag den men inte överdrivet ofta ;)

Av sofia - 14 oktober 2008 15:34

Då har jag städat och håller på o lagar mat och jag har jobbat idag me fan va jag e effectiv ibland haha. Men så kom Basti förbi va, o de slutade med att jag glömde bort riset och brände de ganska fett haha, de e 1a gången jag bränner nått hehe o de luktar fan skit här nu ;) Men tack för besöket de va ett tag sen ;)


Jo jag har ändrat mig Live your life med Rhianna feat TI, den e fan bra den låten, om man bortser från inledningen i låten som e skit och där kommer jag inte ändra mig, om den hade försvunnit hade den vart bättre men jag erkänner att jag hade fel den e schysst =)



Pussycat dolls - I hate this part

Deras nya låt, hmm jag gillar inte dem så värst mycket o specellt inte deras lugna låtar, de passar inte dem tykker jag , så down för PCD för deras nya låt, de ska göra mera Rythmiga låtar ;) enligt mig då


Av sofia - 13 oktober 2008 21:49

Då kom man precis hem från jobbet då, jobbat sen 7 i morse, så kallad delad tur, inte så kul men alla måste la offra sig någon gång ibland haha, fått schema på jobbet idag så gött men åter till Livet =) musicen


Rhinna - Rehab . Helt okej låt asså, kommer la oxå bli en hit kan jag tänka mig, har hon gjort någon låt som inte har blivit de än? Då menar jag inga duetter utan bara hon. De bästa me Rhianna är att hon verkligen kan sjunga, hon har inte bara de yttre. Kolla på Keri Hilson va fan hon sjunger ju inge vidare, hon är ju bara nått snyggt och kolla på


Lil Wayne feat T-Pain - hmm här e han igen lille Wayniie, kalla de va ni vill men han e shcysst, skulle jag få tillbringa en dag med en famous person skulle de va han ;) T-pain e ju överallt nu för tiden men hans

Buy you a drink, gillar jag ff även om de är ett tag sen han släppte den


Sen den här jäkla låten:

Gym class heroes - cookie jar asså jag tål den verkligen inte! shit asså. vet inte varför men guuud nej , när den kommer på tvn stänger jag av eller byter kanal o i morse va den på båda music kanalerna jag har samtidigt! shit villken start.




Av sofia - 12 oktober 2008 20:08

Igår sög de verkligen på kronan (inget illa menat) men de va alldeless för mycket folk men kronan gick nog runt iaf haha bra de så ;) o tjejerna va

 fulla som attan haha men jag drog ganska tidigt


Jo, Jordin Sparks vann ju idol en gång i tiden ;) och hennes röst är väldigt bra, dock såg jag en live sändning med henne o Chris när de sjung No Air på idol besök,inte så bra sjungt av henne då men kan förstå att hon va nervös hon uppträdde ju trots allt med någon som e sååå känd och framför hennes idol jury haha. Hon har ju nu iaf kommit med hennes debut album och släppt några singlar men de jag tycker e bäst är:


One step at the time - Jävligt bra text man blir så motiverad

Next to you - Kärleks låt, alla kan nog relatera till denna på någe vis

No air feat Chris brown - Alla har hört den och den e fin


Vet ni förresten att No air skulle bara vara för Jordin först men så frågade hennes producent vem hon skulle tänka sig att göra duett med och hon svarade Chris Brown (hade jag me gjort btw), dom skickade demon till honom, innan en vecka fick hon svar och låten blev av. Tur va la de för villken succe :)

Av sofia - 11 oktober 2008 20:01

Ännu en Lördag och det ska bära av t Kronan hoppas de blir röjj ;)


Sheena Melwani e en tjej som gör covers o lägger upp på youtube hon e grymt duktig måste jag säga, hennes No Air av Chris brown är verkligen så fin gjord av henne, hon har gjort de flesta Chris låtarna men även några andra de e bara o söka på henne på youtube så hittar ni henne.

Men hon finns även inne på facebook och där har hon lagt upp tre andra låtar och den jag ska tipsa om idag är :


Sheena Melwani - Crazy Place


Den e verkligen värd att höra, jag längtar till hon blir känd och man kan köpa hennes album o affären ;)


peace

Av sofia - 10 oktober 2008 22:29

Då va de dags ännu för en helg, min fredag va lugn ska jobba imon som vanligt men jag e ju ledig söndag så hehe

Ja nu har jag ju hört en ny låt igår som jag bara fastna för sådär de va min kära jowhan som presentera oss för varann


Nomy - I miss you <3

Nomy - cocain


Jag har inte tagit reda på helt 100 än om detta är sant men Nomy ska göra allt sitt sound själv på datorn helt på egen hand, inga instrument elle nått sånt om detta stämmer så är det jävligt bra gjort :) Han har gjort mer låtar men dem e de jag har fastna för just nu


Texten till I miss you är riktigt nice


"I still see you and me in pain
You've been gone now to long, to long
But I miss you
There's no one to save me now
I'm standing on the edge
and still I wonder how

God I miss you. God I miss you
I'm broken deep inside
Your face infront of me
My heart is open wide
God I miss you ( God I miss you x 3)

God I miss you ( God I miss you x3 )

God I miss you ( God I miss you )
I miss the time when you where here
Now I'm lost in darkest fear
and my end is getting near
God I miss you ( God I miss you )
I miss your soul I miss your eyes
You where where strong and free from lies
God I miss your lovely eyes

I keep falling to you and me
The edge is gone now
No fear, no fear

God I miss you ( God I miss you )
I miss the time when you where here
Now I'm lost in darkest fear
and my end is getting near
God I miss you ( God I miss you )
I miss your soul I miss your eyes
You where where strong and free from lies
God I miss your lovely eyes

God I miss you ( God I miss you )
I miss the time when you where here
Now I'm lost in darkest fear
and my end is getting near
God I miss you ( God I miss you )
I miss your soul I miss your eyes
You where where strong and free from lies
God I miss your lovely eyes"



Av sofia - 9 oktober 2008 20:44

Tjenare


Då va de dags igen då. Jag kan ju inte hjälpa att jag är lite svag för Lil Wayne hans sommar plåga Lollipop går ff hett i min mp3 vet inte varför men jag älskar hans röst, han har gjort en ny nu men Game


Lil Wayne feat Game - My life. Gillar denna med o båda e grymma så varför inte , men de kommer nog ta lite tid innan de blir min favorit.


Sen har vi en annan kille som inte har gjort en enda låt som inte har blivit en hit

 Chris Brown feat Keri Hilson - Superhuman första gången jag hörde denna va precis nyss, jag vet lite seg brukar inte va så men men hehe. Rätt schysst låt o tror stenhårt på att de flesta kommer nynna på denna om ett tag. Dock ingen party låt men lite verition skadar aldrig, då tröttnar man inte.


Kanye West - Love lockdown

Asså fyyy fan va bra den är!!! skulle vilja sova med den i öronen hela natten, men jag e ganska bra på o lyssna sönder låtar jag gillar så vill inte förvärra detta. Men sjuuuukt bra låt <3


Akon - Right now Nanana -

Ja han har gjort de igen... Jag tror tyvär att hans karriär redan har vart på toppen o på väg ner nu, han gör de ju bra de kjan ingen ta ifrån honom men jag e rädd att alla låtar börja låta likadant nu... Han kanske skulle ta en pause o ägna sig åt o producera tills vi saknar hans röst.


Thats all 4 2 day <3

Av sofia - 8 oktober 2008 20:20

Hej

har precis suttit i en taxi från gbg o hem i 4,5 timma! så mitt humör e inte på topp men tur som fan att de snart e Greys anatomy =) får mig alltid glad o mc Dreamy e ju rätt porr hehe


Idag blir de: Jill Jonsson Vs. Dolly Parton


Min åsikt är ju att Dollys låt e bättre än Covern Jill har gjort men de e ju olika. Hennes låter mera äkta om man får säga så, Men Jills är inte dålig för de många låtar kan behöva en uppfräschning ;) Men i Dollys är de mera känsla och man kan nästan känna de hon sjunger om de kan man inte göra i Jills.


Sen har vi en anna favorit till mig, känns som de bara e mina tips haha


Sophia Somajo - Warm blooded murder

 Denna e så sjukt bra, gillar att de är lite omgjort och music videon e riktigt bra tykker ni nu ska gå in på youtube o lyssna på denna. Lite annorlunda e den men vem e inte de?;)


Alex c - Sweetest ass in the world

Hmm detta är inte riktigt min stil på music men jag gillar rythmen i låten dock är texten bedrövlig hehe, men en bra utgångs melodi haha. Dans golven blir ju typ fulla när denna kommer på.  Men iaf när jag hör denna tänker jag på min äldsta o bästa vän Johanna som för övrigt är med barn som snart kommer ut =) Hon iaf älskar sån här music o detta är verkligen en Johanna låt haha så alla tankar till dig. ( inte texten nu asså, inget fel på hennes rumpa men så de inte misstolkas) ;)


Guru Josh Project - Infinity

Shit detta e verkligen ett bra sound , gillar denna med. Den är nog bekant för många o ni som inte vet vem som gjort den här e de ;) den är både lite ner stressande men samtidigt sååå sköön ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards